, KOΥΓΚΙ 2015: Πώς θα πέσουν οι τιμές των καυσίμων.!

ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΧΩΡΑ

25 Μαΐου 2015

Πώς θα πέσουν οι τιμές των καυσίμων.!





Για άλλη μια φορά αδίστακτα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο καυσίμων με τους τζιχαδιστές.

Το Bloomberg μεταδίδει ότι πολεμικά αεροσκάφη της αναγνωρισμένης από τη Δύση κυβέρνησης της Λιβύης βομβάρδισαν ένα πετρελαιοφόρο στον τερματικό σταθμό που ελέγχεται από τους αντίπαλους ισλαμιστές, σκοτώνοντας ένα άτομο.


Το δεξαμενόπλοιο με την επωνυμία Anwaar Afriqya, μετέφερε καύσιμα από την Ελλάδα, από τα διυλιτήρια της Motor Oil και δέχθηκε επίθεση, ενώ ήταν αγκυροβολημένο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε μια μονάδα παραγωγής ενέργειας στην παράκτια περιοχή της Σύρτης. Η αεροπορική επιδρομή τραυμάτισε άλλο ένα άτομο και να έβαλε στο πλοίο φωτιά. Το δεξαμενόπλοιο μετέφερε 30.000 λίτρα του ελαφρού καυσίμου, σύμφωνα με το Λιβυκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το δεξαμενόπλοιο Anwaar Afriqya έφερε λυβική σημαία και έχει καταχωρηθεί στην ιδιοκτησία της Libya Product Carrier Ltd., σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία έχει έδρα την Μάλτα και είναι αγνώστων λοιπών στοιχείων. Είναι ουσιαστικά εταιρεία φάντασμα. Μάλλον πρόκειται για βιτρίνα πίσω από την οποία συνυπάρχουν άραβες φύλαρχοι και εφοπλιστικά συμφέροντα εξ Ελλάδος. Απ' ότι λέγεται η συγκεκριμένη εταιρεία προμηθεύει λαθραίο καύσιμο κυρίως από και προς τα διυλιστήρια της Ελλάδας.

Αξίζει τον κόπο να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο, πριν περάσει στην ιδιοκτησία αυτής της σκιώδους εταιρείας, ανήκε στον στόλο της General National Maritime Transport Company, η οποία από το 1975 ήταν η κρατική εταιρεία της Λιβύης. Το Anwaar Afriqya, στις 25/3/2011 αναφέρθηκε ότι κατελήφθη από ομάδα ενόπλων ανταρτών και οδηγήθηκε μαζί με το φορτίο του στο λιμάνι του Τομπρούκ, που τότε ήταν η έδρα των δυνάμεων εναντίον του Καντάφι.

Το χτύπημα στο Anwaar Afriqya, ήρθε μόλις λίγες ημέρες μετά ένα ανάλογο χτύπημα (11/5) σε τουρκικό αυτή τη φορά εμπορικό πλοίο. Η Τουρκία εξεμάνει, αλλά ο στρατιωτικός εκπρόσωπος της αναγνωρισμένης από τη Δύση Λιβυκή διοίκησης δήλωσε ότι το τουρκικό πλοίο βομβαρδίστηκε μετά από προειδοποίηση να μην πλησιάσει στη Ντέρνα της Λιβύης. Ομάδες του Ισλαμικού Κράτους (IS) που έχει επιβληθεί σε κομμάτια του Ιράκ και της Συρίας θεωρείται ότι έχει πάρει τον έλεγχο στην Ντέρνα από το 2011 μέσα στο χάος που προέκυψε από τον εμφύλιο στη Λιβύη που ανέτρεψε τον Καντάφι.

Ο πρωθυπουργός της Λιβυκής προσωρινής κυβέρνησης Abdullah al-Thinni έχει κατηγορήσει την Τουρκία για παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις της Λιβύης γιατί η Άγκυρα φέρεται να υποστηρίζει την Λιβυκή Αυγή, μια ομάδα τζιχαδιστών η οποία συνδέεται με Αλ Κάιντα και Χαλιφάτο.

Καθόλου τυχαία ανάλογο περιστατικό συνέβη όταν η αναγνωρισμένη από τη Δύση κυβέρνηση της Λιβύης, δήλωσε ότι τα αεροσκάφη της βομβάρδισαν ένα πετρελαιοφόρο ανοικτά από το λιμάνι της Ντέρνα, το οποίο βρίσκεται στα χέρια τζιχαδιστών, σκοτώνοντας δύο μέλη του πληρώματος. Εκπρόσωπος από τις ένοπλες δυνάμεις της λιβυκής κυβέρνησης δήλωσε ότι το δεξαμενόπλοιο χτυπήθηκε την Κυριακή 4/1 γιατί αρνήθηκε να σταματήσει για τους ελέγχους σχετικά με το φορτίο του, το οποίο είχε εγείρει υποψίες.

Το δεξαμενόπλοιο που χτυπήθηκε τότε ήταν το Araevo με λιβεριανή σημαία και συμφερόντων Μελισανίδη. Φυσικά η ελληνική κυβέρνηση υιοθέτησε άκριτα την εκδοχή της εφοπλιστικής εταιρείας ότι όλα ήταν νόμιμα και διαμαρτυρήθηκε επίσημα για το χτύπημα. Μόνο και μόνο για θάψει το όλο ζήτημα αμέσως μετά. Ούτε φυσικά η νέα κυβέρνηση του κ. Τσίπρα ασχολήθηκε με το ζήτημα.

Η ουσία είναι μία. Τα γεγονότα βοούν ότι τα διυλιστήρια στην Ελλάδα μαζί με τα εφοπλιστικά συμφέροντα που τα ελέγχουν ή σχετίζονται μ' αυτά, αποτελούν κόμβο λαθρεμπορίου καυσίμου και πετρελαίου. Ο μόνος τρόπος για να ξεμπερδέψουμε μια και καλή μ' αυτό το λαθρεμπόριο, που εύκολα - εκτός όλων των άλλων - μπορεί να παρασύρει την χώρα μας σε κάποια πολεμική περιπέτεια, είναι η εθνικοποίηση των διυλιστηρίων.

Με τον τρόπο αυτό θα απαλλαγούμε επιτέλους και από το καρτέλ που έχουν συστήσει και εκμεταλλεύονται με μονοπωλιακά υψηλές τιμές καυσίμου την εσωτερική αγορά. Διαφορετικά δεν γίνεται.

Το Σχόλιο της Ημέρας, dimitriskazakis.blogspot.com