, KOΥΓΚΙ 2015: Περί λογικής σκέψης.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΧΩΡΑ

12 Σεπτεμβρίου 2015

Περί λογικής σκέψης.



Περί λογικής σκέψης.
του Πάρη Τσανούλα

Γιατί εμάς δεν μας έφερε εδώ η εικόνα.

Όταν μιλάω για τον Καζάκη μου λένε ... Τι είναι μωρέ αυτός;;; Ένας χοντρός με κάτι γυαλιά και κάτι πουκάμισα;;; Τι ξέρει αυτός;;;

Όχι, όχι εγώ τους καταλαβαίνω. Όλα εξηγούνται.

Όταν ένας άνθρωπος είναι αμόρφωτος δεν έχει την εξυπνάδα (η εξυπνάδα δεν είναι μόνο έμφυτη αλλά εκγυμνάζεται μέσω του διαβάσματος).

Ένας έξυπνος άνθρωπος που γενικά δεν διαβάζει εν τέλει θα γίνει χαζός, καθώς ούτε τις γνώσεις έχει να κρίνει την βάση και την ουσία των λεγόμενων του άλλου. Επίσης ένα αμόρφωτος άνθρωπος δεν έχει μάθει να κάνει απλές λογικές και συνεπαγωγικές σκέψεις. Αναγκαστικά λοιπόν επειδή δεν μπορεί...

να καταλάβει τα λεγόμενα του άλλου τον κρίνει επιφανειακά και τον κρίνει από την εμφάνιση.

Αυτό φυσικά θέλει και το σύστημα. Το σύστημα θέλει οι άνθρωποι να βγαίνουν αμόρφωτοι από τα σχολεία ώστε μετά με την εικόνα να τους κατευθύνουν.

Ας δώσουμε ένα άλλο απλό παράδειγμα. Η κυρία Μαρία είναι μηχανολόγος μηχανικός και πρέπει λοιπόν να αποφασίσει ποιος καθηγητής θα κάνει την κόρη της μαθηματικά. Έχει δυο επιλογές τον Α καθηγητή ο οποίος ντύνεται απλά και τον Β καθηγητή ο οποίος φοράει κουστούμι και γραβάτα. Έχει τις γνώσεις να αποφασίσει ποιος κάνει το καλύτερο μάθημα αγνοώντας την εξωτερική εμφάνιση και το ντύσιμο; Μπορεί να αποφασίσει αντικειμενικά και να μην κάνει λάθος για το μέλλον της κόρης της; Η κυρία Μαρία δεν έχει ιδέα από μαθηματικά. Οπότε αναγκαστικά θα επιλέξει τον καθηγητή με την γραβάτα ακόμα και εάν αυτός ο καθηγητής είναι κακός παιδαγωγός.

Βέβαια επειδή δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τα πάντα και να έχουμε ασφαλή γνώμη για τα πάντα χρησιμοποιούμε την ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ. Η ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ μπορεί να μας βοηθήσει να ξεφύγουμε από τον σκόπελο της εμφάνισης και της ψευτοαλήθειας. Ας δώσουμε λοιπόν ένα παράδειγμα πως η ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ μπορεί να μας οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα ακόμα και εάν είμαστε άσχετοι με τα οικονομικά.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα το χρησιμοποιώ με τους μαθητές μου. Ρωτάω λοιπόν τους μαθητές μου το εξής ερώτημα: Είστε ένας άσχετος με την φυσική και ακούτε ότι στο τμήμα τάδε της τάξης τάδε μπήκε ένα διαγώνισμα φυσικής από τον καθηγητής Α και όλοι έγραψαν κάτω από 15. Τι σκέφτεστε;;; Φταίνε οι μαθητές ή φταίει ο καθηγητής;;;

Οι περισσότεροι μαθητές απαντάνε το ΛΟΓΙΚΟ. Με βάση ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι ΦΤΑΙΕΙ ο καθηγητής διότι δεν γίνεται όλοι οι μαθητές να έγραψαν άσχημα. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ έχουν συμβεί δυο τινά. Ή ο καθηγητής έβαλε θέματα που δεν δίδαξε ή έβαλε πολύ δύσκολα θέματα για την συγκεκριμένη τάξη. Και στις δυο περιπτώσεις φταίει αυτός.

Από την στιγμή που διαλευκάνουμε αυτό το ζήτημα η επόμενη ερώτηση μου προς τους μαθητές είναι η εξής: Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήκουν 27 χώρες και οι 22-23 χώρες έχουν πρόβλημα. Με βάση την λογική τι είναι πιθανότερο;;;;; Να φταίνε οι 23 χώρες;;; να είναι 23 λαοί τεμπέληδες και ανεπρόκοποι;;;;; ή να φταίει η Ευρωπαϊκή ένωση;;;; Οι μαθητές δίνουν την προφανή απάντηση.

Εμείς είμαστε λίγοι, εμείς είμαστε το 1 % αλλά εμάς δεν μας τουμπάρουν ότι και να μας δείξουν, ότι και να μας πλασάρουν.

Γιατί εμάς δεν μας έφερε εδώ η εικόνα.

Εμάς μας έφερε εδώ η ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.


Για αυτό εμείς ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ και μετά τις εκλογές ……… εδώ στο ΕΠΑΜ .